torsdag 5 januari 2012

TISDAG & ONSDAG & TORSDAG

Tisdag : gick med saga, mekku och ida till sello .. åt för mycket mådde illa + vi va o titta leffan The girl with the dragon tattoo , o den va faktist bättre än de svenska versionerna tycker jag . Gick efter leffan ti saga övernatten.

Onsdag: hade väkning 7.45 fö att vi åkte iväg till stan med janni och saga för att vi skulle besöka dett stora berömda lopptorget Valtteri.. vi va klockan 9 i stan och gick genom snö & slask och hård vind för att komma framm dit , vi öppnar dörren och vad är det vi ser ... några få försäljaren kanske 10 stycken , när in i hela plattsen rymms kanske 200? vi gick runt och va där i 5 min och sedan va vi alla jätte besvikna och åkte med ratikka till roberts coffee , drack en varm kakao o åt världens mest lame toast den hade inne bara skinka int någo annat .. int ost int smör .. bara ett tort bröd och skitäcklig skinka , där gick 4,50 fö bara skit .
Ringde klockan 11 och väkte bamse hhe han va jätte glad :) ca klo 13 var jag hus honom då , var skit trött och försökte sova .. men nej dett fick jag såklart inte . Mekku och cape kom dit , sen gick vi efter en tid ut .. blev till bamse övernatten.

Torsdag: på natten när jag just fått sömn blev jag väckt med att bamse hade hittat en ficklampa och satt och lyste med den i mina ögon . Vaknade alltså sen och han sa att klockan va sju och att vi sku fa o laga mårgonmål till föräldrarna , sedan ville ja se va klockan va o sen så ja att den va bara tolv på natten , sen fortsatte ja sova ... på mårgonen väkte han mig typ 11 me o kittla mig under armarna .. ahh så juvligt ..
Bamse gick på pude o ja ti tebben me milla .. sku fara och äta lunch me bamses familj men började må skit illa och gick hem .. o mår kakka ennu cokså :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar